Yogyakarta’daki 2. günüm olan 6 Mayıs günü Couchsurfing’te konaklama talebime yıldırım hızı ile olumlu cevap veren Paul ile buluşuyoruz. 2 gece beni evinde konuk edecek.

Kafamdaki plan 7 Mayıs günü sabahtan Borobudur’a gitmek, tapınak üzerinden doğan güneşi izlemek. Bir anlık bir bilinç geliyor, 7 Mayıs Pazar, ve Pazar günleri bu tip yerler çok kalabalık olur diyorum. Planımı bir gün öteliyorum.

7 Mayıs akşamı benim için bir motosiklet kiralıyoruz. Ertesi gün için planım ise şöyle; Yogyakarta Tapınağına nazır bir tepeden güneşin doğuşunu izlemek, Devasa Tavuk Klisesini ve Yogyakarta Tapınağını ziyaret etmek.

Telefondan kontrol ediyorum, Güneşin 5:40’ta doğacağı yazıyor. Yol 45 kilometre, hesap yapıyorum, saatte ortalama 50 kilometre ile gitsem bir saatte ordayım. Sabah saat 4’te uyanıyorum, 15 dakika sonra yola koyuluyorum. Yol göreli olarak boş, asfalt kaymak. Hız göstergem çalışmıyor ama ortala süratım en azından 50 km/s. Fakat bir şekilde hesapladığım sürede güneşin doğuşunu izleyeceğim tepeye yetişemiyorum. Sebebini hala bilemiyorum. Motoru park edip, tepeye yürümeye başladığımda saat 5:45’i gösteriyor. Buna şükür diyorum. Tepeye çıktığımda sabah sisi, Borobudur Tapınağı ve tepeler çok güzel bir görüntü oluşturuyor. Güneş yükseldikçe sis kaybolur diye bekliyorum, ama zaman geçtikçe sis vadiye daha çok çöküyor.

Borobudur üzerinden gün doğumu

Sıradaki ziyaret edilecek yapı Devasa Tavuk Klisesi. Bu kilisenin yeri bende ayrı, mutlaka ama mutlaka ziyaret etmek istiyordum. Yağmur ormanlarının ortasında, tavuk şeklinde bir ibadethane yapmak ne güzel bir kafadır. Dünyanın böyle güzel insanlara ihtiyacı var;) Tavuğun tacına kadar çıkıyorum. Detaylı yazı için lütfen tıklayınız.

devasa-tavuk-kilisesi

Borobudur Tapınağı ile üçlemeyi tamamlıyorum. Giriş ücreti aşırı pahalı, 325.000 IDR (25 USD). Angkor Watt ile birlikte, Güneydoğu Asya’nın en pahalı ziyaret edilebilecek yeri muhtemelen.Borobudur bir Budist tapınağı, 9. yüzyılda yapılmış. Yüzyıllar boyunca ormanın içinde gözden ve gönülden ırak olarak bekliyor. 19 yüzyılda dönemin İngiliz valisi tarafından bulunup, temizletiliyor.

Borobudur paneller

Tapınak gerçekten devasa. Piramit şeklinde yapılan yapı, üç kattan oluşuyor. Yapının duvarlarını, genelde cennet tasvirlerine sahip yaklaşık 2.400 adet taş oyma panel süslüyor. Çan şeklindeki 72 adet stupanın her birisinin içinde bir adet Budha heykeli bulunuyor. Tapınakta toplamda ise 504 adet Budha heykeli mevcut. İşçilik, ve sarf edilen efor gerçekten inanılmaz.

borobudur-tapınağı

Öğleden sonra yorgun bir şekilde motora binerek Paul’un evinin yolunu tutuyorum. Ben gittiğimde, onu bıraktığım yerde uyurken buluyorum. Sonra kalkıp birşeyler yemeye gidiyoruz. Sonrasında ben Starbucks’a geçip siteye yazı yazıyorum. Akşam olduğunda Paul ile tekrar buluşuyoruz, evden eşyalarımı aldıktan sonra vedalaşıyoruz. Tren garına gidiyorum, gece yine yolculuk var. İstikamet Bandung.

#30 Yogyakarta (08.05.17)

Yiyecek/İçecek: 207.600 IDR (56 TL)

Ulaşım: 114.000 IDR (31 TL)

Tur: 385.000 IDR (104 TL)

Diğer: 40.000 IDR (10 TL)

Toplam: 746.600 IDR (201 TL)

Paylaş

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here