Bir gün önce, sabah erken kalkamadığımız için gidemediğimiz Kek Lok Si Tapınağına gitmek için sabah 9’da uyanıyoruz. Kek Lok Si, Penang’ın merkezinin dışında bulunan büyük bir Budist tapınağı. Sunduğu Penang manzarası, turuncu çatıları, pagodası ve dev Guanyin heykeli ile Penang’da mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri.

Kek Lok Si Tapınağı
Kek Lok Si Tapınağı, sağda dev Guanyin heykeli

Kek Lok Si’ye bir önceki Penang ziyaretimde de gitmiştim. Hatta tapınaktan sonra 1 saatlik yürüyüş mesafesinde bir manastır var. Tapınak ziyaretinden sonra oraya da yürümeyi düşünüyoruz. 1 saat yokuş çıktıktan sonra hiçliğin ortasındaki Budist manastırına ulaşmıştım. İçeride fotoğraf ve video çekmek yasaktı, o yüzden bir kaydım yok. Ancak gördüklerim fazlası ile sürrealdi.

Manastırda yaklaşık 30 kişi vardı, ilk gözüme çarpan şey herkesin gülümsediği, mutlu olduğuydu. Gittiğimizde yemek vaktiydi muhtemelen, insanlar masada yemeklerini yiyorlardı. Bana da ikram ettiler. İsmini bilmediğim sebzeler ve tabi ki pilav. Yemekten sonra etrafı gezmeye başladım. Bir tane baş keşiş olduğunu düşündüğüm yetkili bir bey vardı, ve onun önünde oturan yaklaşık 7, 8 keşiş daha vardı. Bu oturan keşişler, kendilerinde değillerdi. Hepsi birşeyler sayıklıyordu. Baş rahip tek tek yanlarına gidip, kafalarının üzerinde parmağını şıklatıyordu, o anda adamlara bir haller oluyordu. Kendilerine geliyorlardı. Kimisi yana doğru yatıyordu. Anlatılmaz yaşanır derler ya, ortam öyleydi. Gözlerimi kocaman açmış, olan biteni anlamaya çalışıyordum ama hiç anlamadım. Burak geçen yıl Penang’a gelmişti, ona da söylemiştim mutlaka git diye. O gittiğinde tapınakta bir kaç kişi varmış, onlarda hiç aktif değillermiş. Muhtemelen ben bir hadise olurken oradaydım.

Kahvaltımızı edip, saat 10 gibi yola koyuluyoruz. Otobüs’ün oraya gitmesi yaklaşık 45 dakika sürüyor. Bir durak önce indiğimizden girişi bulmamız da biraz vakit alıyor. Yine öğlen sıcağına kaldık 😉

Penang-manzarası-tepe
Kek Lok Si Tapınağından Penang manzarası

Büyük bir tapınak kompleksi, içeride geziyoruz. Dev Guanyin heykelinin bulunduğu tepeye çıkıp Penang’ı izliyoruz. En son pagodanın tepesine de çıkıyoruz. Pilimiz bitiyor. Hava çok sıcak. İkimizde de 1 saat uzaklıktaki manastıra yürüyecek enerji yok.

Normalde tapınak ve manastırı gezdikten sonra Penang Tepesine çıkacaktık. Ama oraya gidecek halimiz de yok, sıcak da bunaltıyor. Kek Lok Si’nin tepesinden Penang manzarasını gördük nasılsa, tepeden de aynı manzara görülecek sonuçta diye düşünüp, otobüse binip, otele dönüyoruz.

Penang-saat-kulesi

Burak otelde kalıyor, ben bir duş alıp dışarı çıkıyorum. Önce otelin yakınında bulunan tarihi et kesimhanesine gidiyorum. Georgetown’da hayat 100 sene öncesinde nasılsa bugün de öyle. Etler şehrin içinde kesiliyor, atık sular açık kanallardan şehir boyunca akıyor. Aynı Ortaçağ Avrupası 🙂 Pis kokuyor, fare yuvası, muhtemelen mikropludur da, ama burayı seviyorum. Bir tarafta hayvanlar kesiliyor, diğer bölümde parçalanıyorlar. Hijyen hak getire. O sıcakta o etler bakteriler için optimal üreme alanları haline geliyorlardır.

Penang-hayvan-kesimhanesi
Güle güle ördek…

Daha sonra günlük kahve ihtiyacımı giderip iskele evlere doğru yürümeye başlıyorum. Çamur zıpzıplarına bir selam etmek niyetindeyim ama gelgit dolayısıyla sular yükselmiş, zıpzıplar yok. Akşam oluyor, Burak’la buluşup Restoran Kapitan’da akşam yemeğimizi yiyoruz.

Penang-restoran-kapitan

#47 Penang (25.05.17)

Konaklama: 44 MYR (36 TL)

Yiyecek/İçecek: 46 MYR (38 TL)

Ulaşım: 4 MYR (3 TL)

Giriş ücretleri: 8 MYR (7 TL)

Toplam: 102 MYR (84 TL)

Paylaş

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here