Bir önceki sabah yaptığımız gibi erken kalkmadık, çünkü erken kalksak da, yürümeydi, toplu taşımaydı derken erken gidemiyorduk, öğrenilmiş ders. Bugün rotada bambu ormanı var. Tren ile bir kez aktarma yaparak cennet’e varıyoruz. Japonlar baharın gelişini kutluyorlar, yer hanami, gök sakura. Ortam kalabalık olmasına rağmen çok huzurlu. Bambu ormanına gitmek için nehir boyunca yaklaşık 20 dakika yürüyoruz. Ormana ulaştığımızda alışageldik görüntü bizi karşılıyor, turist kalabalığı çoktan fotoğraf çekinmeye başlamış bile.

kyoto-sakura
Trenden indiğinizde sizi bu tepeler karşılıyor O_O

Japonlar yaptıkları herşeye aşırı önem veriyorlar. Bu bahçeleri, bu düzende oluşturmak için belki on yıllarca çalıştılar, sabırla bitkilerin büyümesini beklediler, onlara şekil verdiler. Sıradan müstakil evlerin küçük bahçeleri bile birer sanat eseri kıvamında. Bu taraflarına hayranlık duyuyorum.

kyoto-bambu-ormanı
Arashiyama Bambu Ormanı

Bambu ormanının kalabalığında biraz turlayıp, evlenen çiftleri tebrik ettikten sonra, nehir kenarında biraz daha vakit geçirip, dönüş trenimize binerek merkeze geri dönüyoruz.

kyoto-sokaklari-2

Bünye kahve istiyor, merkezde yerel bir kafe bulup oturuyoruz. Keyifli sohbet uzuyor, ancak karnımız aç. Kafeden çıkıp sarayın ve kalenin olduğu bölgeye doğru yürüyoruz. Yol üzerinde öncelikle kale var. Girişte 2 adam megafon ile Japonca birşeyler söylüyor. Ellerinde tuttukları kağıtta ziyaretin 6’da başlayacağı yazıyordu. Saatimiz 5’ti, dolayısıyla 1 saatimiz vardı. Gözüm birden uzayıp giden kuyruğa takılıyor, 70-80 kişilik bir kuyruk vardı, ve bu insanlar bir saat boyunca bu kuyruğu bekleyecekti. Japon işte, çok düşünme Samet deyip kendimi avuttum. Saraya doğru yola koyulduk. Avlusunda biraz vakit geçirdikten sonra yol üzerinde McDonalds’a girip karnımızı doyurduk. Saatlerimiz 18:30’u gösteriyordu, kaleye doğru yürüdük. İlginç bir şekilde hala kuyruk vardı, ve bu sefer daha güçlülerdi. Nokia’da yılan oynayanlar bilir, kuyruk kalenin etrafını komple çeviriyordu. Beklemenin alemi yoktu, biraz surlara bakıp, boynumuz bükük ayrıldık.

kyoto-kalesi
Yiğidin harman olduğu yer, Kyoto Kalesi

Kyoto’daki son günümüzdü, bu güzel şehri özleyeceğimizi bilerek ona veda edip, otelimize geçtik.

Masraflar:

#5 Kyoto (13.04.17)

Konaklama: 1.900 JPY (63 TL)

Yiyecek/İçecek: 2.100 JPY (70 TL)

Ulaşım: 960 JPY (32 TL)

Toplam: 4.960 JPY (165 TL)

Paylaş

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here