BirCevelanın 8. gününde Osaka’dan Singapur’a uçuyorum. Singapur’a girişte genelde Türkler küçük bir sorgulamadan geçiyor. Benimki 15 dakikada bitiyor, bu göreli olarak iyi bir süre. İşin üzücü olan tarafı ise 2009 yılında yaptığım ziyarette, ülkeye girişte kimse birşey sormuyordu. Geçen 8 yılda nerede, ne hata yapılmış ki bu insanlar bize karşı böyle bir tavır takınmış, şapkayı önümüze alıp düşünmemiz gerekirken, bizi çekemiyorlar deyip işin içinden sıyrılıyoruz.

Tekrar bana gelirsek, Singapur’dayım. Hepinizin yakından tanıdığı, Singapur’lu arkadaşım Sirajuddin’e “ben geldim” diye yazıyorum. Normalde havaalanında karşılayacaktı ancak giriş işlemlerinin uzun sürebileceği gerekçesi ile geç gelmesini rica ettim, ben giriş yaptığımda, o henüz yoldaymış. Havaalanından metroya bindim ve ortada bir yerde buluştuk. Bir şeyler atıştırıp Sirajuddinlerin evine geçtik.

Marina-bay-sands-singapur

Sabah erkenden kalktım, bu güzel şehirde dolu dolu sadece bir günüm vardı. 2009 yılında yaptığım Singapur gezisi, şehri büyük oranda gezebilmemi sağlamıştı. Tekrar görmek istediğim yerler, Hin Mahallesi, Çin Mahallesi, ve ilave olarak benim ziyaretimden sonra eklenen Gardens by the Bay isimli güzide park. Sabah erkenden evden çıkıyorum, Sirajuddin ile akşama Gardens by the Bay’de buluşacağız. Küçücük şehirde kaç tane metro hattı var, ne hikmetse bunlardan bir tanesi de Sirajuddinlerin evin oradan geçmiyor. Otobüs + metro + metro ile Hint mahallesine gidiyorum.

Singapur-Hint-Mahallesi

İçlerinde kolonyal mimari barındıran şehirleri seviyorum. Bu küçük ama renkli evler, şehre tatlı bir atmosfer katıyor. Singapur yıllardan beri önemli bir liman ve ticaret kenti olduğu için, Hint Mahallesinde ve Çin Mahallesinde birçok kolonyal yapı mevcut. Singapur sıcağında rengarenk evlerin arasında turluyorum.

Singapur-Hint-mahallesi-2

Kahvaltı etmediğimden, bir Hint lokantasına gidip, roti sipariş ediyorum. Yemeyeli uzun zaman olmuştu. İlk ziyaretimde, hediyelik eşya alma derdimi en düşük seviyeye indiren Mustafa Center’a giriyorum. Mustafa Center’da satın alabileceğiniz hemen hemen herşey mevcut. Fiyatlar da Singapur ortalamasının altında.

roti-singapur

Çin Mahallesine yürürken, yolda masaj salonları görüyorum. Günlerin yorgunluğu var üzerimde. Ertesi gün Bali’ye uçacak, ve aynı masajı 5’te 1 fiyatına yaptırabilecek olsam da, dayanamıyorum. Bu masaja ihtiyacım var.

Singapur-Clarke-quay

45 dakika sonunda yorgunluktan eser yok. Çin Mahallesine doğru devam ediyorum. Yol boyunca birkaç tapınak gezip, öğlen yemeği yedikten sonra Çin Mahallesindeyim. Çin Mahallelerinin karmaşasını seviyorum. Singapur’daki örneği göreli olarak turistik olsa da, keyifle sokakları geziyorum. İlk ziyaretimde kaldığım hostela bakıyorum, sanırım ismi değişmiş.

Singapur-tapinak

Çin Mahallesi gezimi de bitirdikten sonra Gardens by the Bay’i hem aydınlıkken, hem de hava karardıktan sonra görebilmek için hızlı adımlarla yürümeye başlıyorum, hava bir saate kararacak.

Ve yağmur başlar, sağımda solumda bulunan yüzlerce alışveriş merkezinden birisine sığınıyorum. Yağmur dindiğinde tekrar yola koyuluyorum ama hava kararıyor. Olumlu tarafından bakarsak, ışık ve müzik gösterisine tam zamanında yetişiyorum. Klasik müzik eşliğinde, insan yapımı dev ağaçlar rengarenk ışıklarla gelin gibi süsleniyor.

Singapur-gardens-by-the-bay

Gösteri sona erdiğinde parkta biraz yürüyorum, derken Sirajuddin’in mesajı geliyor, ortadaki büyük ağacın altın buluşuyoruz. “İleride yeni yapılan bir baraj var, üzerinden tüm şehir panoramik görülüyor, gitmek ister misin?” dedi. Ve yola koyulduk. Baraj değil sanki, seyir terası. Epey büyük, düz bir alan yaratıp, çim ile kaplamışlar. İnsanlar geç saat bile olsa gelip Singapur manzarası eşliğinde piknik yapıyorlar.

singapur-manzara

Biraz fotoğraf çektikten sonra park içindeki yiyecek satılan yerde karnımızı doyurup eve gittik. Ertesi gün öğlen ikimizin de uçuşu vardı. Sirajuddin Kuala Lumpur’a uçacak, ben ise Bali’ye uçacaktım.

changi-sirajuddin

Masraflar:

#8 Osaka-Singapur (16.04.17)

Yiyecek/İçecek: 400 JPY + 8 SGD (33 TL)

Ulaşım: 920 JPY + 13 SGD (62 TL)

Toplam: 1.320 JPY + 21 SGD (95 TL)

#9 Singapur (17.04.17)

Yiyecek/İçecek: 16 SGD (41 TL)

Diğer: 50 SGD (127 TL)

Toplam: 66 SGD (168 TL)

Paylaş

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here